Iskanje


Strokovna komisija tekmovanja

I. in II. kategorija:

Dušan Bavdek (predsednik komisije), Rok Volk, Maja Lisac Barroso, Alenka Goršič Ernst, Valerija Kamplet, Robert Pirc, Borut Vatovec, Melina Todorovska, Breda Hartman.

 

Dušan Bavdek

Dušan BAVDEK (1971) je diplomiral v razredu zaslužnega profesorja Alojza Srebotnjaka na ljubljanski Akademiji za glasbo, podiplomski specialistični študij kompozicije pa opravil pri profesorjih Marijanu Gabrijelčiču in Danetu Škerlu. Izobraževal se je še v mojstrskih tečajih pri profesorjih Janosu Vajdi in Helmutu Lachemannu. Bavdek je prejel številna naročila s strani različnih slovenskih in mednarodnih institucij, njegova glasba je bila izvedena in predvajana v Evropi in drugod po svetu, vabljen je bil tudi v cikel »Leading European Composers« washingtonske Phillips Collection. Deluje kot izredni profesor za kompozicijo in glasbeno teorijo na ljubljanski Akademiji za glasbo, predaval je na vrsti drugh institucij doma in v tujini, redno ga vabijo v mednarodne žirije kompozicijskih natečajev in drugih tekmovanj. Poleg ustvarjalnega dela je aktiven v slovenskem in mednarodnem glasbenem življenju - doslej ga je sooblikoval mdr. kot umetniški vodja Mednarodne dejavnosti Društva slovenskih skladateljev, generalni sekretar ISCM World Music Days – Slovenia 2003, član upravnih odborov European Composers’ Forum (ECF) in European Composers’ and Songwriters Alliance (ECSA) ter kot član delovne skupine za European Contemporary Composers’ Orchestra (ECCO).
 

Rok Volk

Rok Volk, spec. prof., mag. art., je diplomiral z odliko (Summa cum Laude) na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je tudi končal podiplomski študij specializacije v razredu red. prof. Matjaža Drevenška. Za svoje dosežke je prejel študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. Med študijem se je dve leti izpopolnjeval v Parizu (prof. Jean Yves Fourmeau in Philippe Portejoie, kjer je z odliko diplomiral – Premier Prix). Prav tako je z odliko zaključil magistrski študij saksofona na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju v razredu red. prof. Ota Vrhovnika. Je nagrajenec številnih državnih in mednarodnih tekmovanj. Sodeloval je s Slovensko filharmonijo, RTV Slovenija, SNG Maribor, Sommerfilharmonie Leoben (AUT), Festivalom Lent, na Dubrovniškem festivalu, Šibeniškem festivalu, z Zagrebškim kvartetom saksofonov, orkestrom saksofonov konservatorijev v Parizu in Versaju, z Imago Sloveniae, Glasbeno mladino Ljubljansko, Glasbeno mladino Slovenije. Kot komorni glasbenik deluje v orkestru saksofonov Sequoia S.O.S., kvaretu saksofonov Konus in salonskem orkestru saksofonov Ota Vrhovnika. Sodeluje v strokovnih žirijah na mednarodnih in državnih tekmovanjih ter v poletnih šolah in je profesor saksofona v Glasbeni šoli Gornja Radgona.

 

 

Maja Lisac Barroso

Slovensko/Švicarska saksofonistka je študij klasičnega saksofona vpisala na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju in ga nato nadaljevala pri Marcusu Weissu, specialistu za sodobno glasbo na glasbeni akademiji v Baslu. Na koncertih se je predstavila v številnih državah Evrope in vodila masterklase v Baslu, Lucernu, Novi Gorici, Vrhniki in na Australasian Saxophon Congress v Sydneyu. Maja koncertira v solo in duo zasedbah, z live elektroniko in v ansamblih za sodobno glasbo. Je član kvarteta saksofonov  ZURE, tango skupine SAXISM z bandoneonistom Marcelom Nisinmanom (nekdanji proteže Astorja Piazzolle) in ansambla Nucleus. Njena specialiteta je ustvarjanje kvalitetnih glasbenih priredb za različne zasedbe s saksofonom (na primer celotni cikel A. Dvorakovih Slovanskih plesov za sekstet saksofonov, Čajkovskij Serenada itn.). Njene priredbe izvajajo tudi svetovno priznani saksofonisti kot so Claude Delangle in Daniel Gauthier. Maja je nagrajenka in štipendistka fondacije Friedl Wald, kantona Baselland in koncerna Novartis. Glasbena akademija v Baslu jo je kot absolventko izbrala za podiplomski študij v Parizu, kjer se je izpopolnjevala predvsem na področju proste improvizacije. V Sloveniji se je umetnica prvič predstavila leta 2008 v sklopu cikla „Predihano“ v Cankarjevem domu. Od leta 2010-2013 je kot asistentka Marcusa Weissa poučevala na Visoki šoli za glasbo v Baslu. Trenutno poučuje na srednji glasbeni šoli v Solothurnu in klasični saksofon na Baselski univerzi za jazz, »Jazzcampus ».

 

Alenka Goršič Ernst

Alenka Goršič Ernst je soloflavtistka simfoničnega orkestra Mariborske opere. Diplomirala je na Akademiji za glasbo v Ljubljani, v razredu prof. Borisa Čampe, kot študentka pa je prejela študentsko Prešernovo nagrado. Izpopolnjevala se je pri prof. Mihaelu Koflerju v Nemčiji in končala podiplomski študij pri prof. Fedji Ruplu. Igra v različnih komornih orkestrih in ansamblih kot so Salzburški komorni orkester, Mariborski pihalni kvintet, Camerata Velanensis in poučuje flavto na Srednji in nižji glasbeni šoli v Velenju.

 

 

 

 

 

Valerija Kamplet

Flavtistka Valerija Kamplet je končala Srednjo glasbeno in baletno šolo v Ljubljani v razredu prof. Helene Poles. Študij je uspešno zaključila v razredu prof. Mateja Zupana na Akademiji za glasbo v Ljubljani.

Poučuje flavto in komorno igro na Konservatoriju za glasbo in balet v Mariboru in na Glasbeni in baletni šoli Antona Martina Slomška v Mariboru.

Vzgojila je vrsto odličnih mladih flavtistov, ki so prejeli veliko število nagrad in posebnih  priznanj na državnih in mednarodnih tekmovanjih tako solistično kot tudi komorno. Njeni učenci  se s samostojnimi flavtističnimi recitali in nastopi predstavljajo širom po Sloveniji in snemajo za radio in televizijo.

Njena učenka v Mariboru je tudi odlična slovenska mlada flavtistka Dorotea Senica, ki nadaljuje študij na Univerzi Mozarteum v Salzburgu.

Bila je članica v komisijah na regijskih in mednarodnih tekmovanjih ter sestavljalka propozicij za državno tekmovanje TEMSIG. Prav tako je ocenjevalka pri zunanjem ocenjevanju maturitetnih nastopov za flavto. Sodelovala je v  komisiji za prenovo učnih načrtov za umetniško gimnazijo pri predmetu flavta.

Vodi otroški pevski zbor v župniji ”Marija Mati Cerkve” v Mariboru.

Leta 2010 je prejela za pomembne uspehe na vzgojnoizobraževalnem področju listino »dr. Roman Klasinc«.

 

Robert Pirc

Diplomiral na Akademiji za Glasbo v Ljubljani v razredu profesorja Slavka Goričarja. Po diplomi se je specializiral še za bas klarinet, pri prof. Paolu De Gaspariju. Bil je član kvarteta klarinetov ClariFour, s katerim so nekaj let zelo uspešno koncertirali. Sicer pa se zelo intenzivno ukvarja s pedagoškim delom na Glasbeni šoli Krško, njegovi učenci pa na tekmovanjih dosegajo visoke nagrade. Je član Pihalnega orkestra Krško in Slovenskega orkestra klarinetov.

 

 

 

 

 

Borut Vatovec

Borut Vatovec je po končanem glasbenem šolanju v Kopru nadaljeval študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je diplomiral v razredu profesorja Jožeta Kotarja.

V času študija  je kot solist  ter v različnih komornih zasedbah prejel številne nagrade na republiških in tedanjih zveznih tekmovanjih  (Dubrovnik, Beograd, Herceg Novi).

Posnel je več arhivskih posnetkov za RTV Slovenija in italijanski RAI. Kot solist in v različnih zasedbah je nastopil v Sloveniji in tujini (Hrvaška, Italija, Avstrija, Velika Britanija, Norveška  in Nizozemska). Kot komorni glasbenik sodeluje v  duu s kitaristko Tanjo Brecelj Vatovec, kvartetu klarinetov Alpe Adria Consort, ki deluje v okviru glasbenega društva Serenade Ensemble. Je član Slovenskega orkestra klarinetov. Od leta 2006 do 2010 je vodil mednarodno poletno šolo za klarinet v Pulju (Hrvaška). Med leti 1997 in 2003 je bil član Orkestra slovenske policije, sedaj pa poučuje klarinet na Glasbeni šoli Koper ter Gimnaziji Koper.

 

Melina Todorovska

Melina Todorovska je začela svoje glasbeno izobraževanje v rojstnem Skopju s sedmimi leti. Maturirala je na dveh oddelkih: klavir in oboa (prof. V.Atanasov). Študij oboe je nadaljevala na Akademiji za glasbo v Ljubljani (prof. B. Rogelja), kjer je z odliko diplomirala leta 1993.

Po diplomi se je štiri leta izpopolnjevala v Parizu (prof. A. Denis). Kot najbolje uvrščena med študenti oboe in angleškega roga je prejela zlato medaljo in prvo nagrado (Premier Prix). Je dobitnica Prešernove nagrade Univerze v Ljubljani za izvedbo Koncerta za oboo in orkester Bohuslava Martinuja leta 1990 v Ljubljani.

Prejela je vrsto najvišjih priznanj in uvrstitev na tekmovanjih solističnega in komornega razreda.

Kot solistka in komorna glasbenica je igrala v pomembnih domačih in tujih kulturnih središčih (Francija, Italija, Nemčija, Jugoslavija, Hrvaška), na poletnih festivalih v Ljubljani, Skopju in na Ohridu.

Svojo visoko poustvarjalno raven je dokazala z izvedbo orkestrskih solov ter s solističnimi nastopi z Makedonsko in Slovensko Filharmonijo na abonmajskih koncertih, kot tudi v komornih skupinah (Zürich String Trio, Godalni kvartet Slovenske filharmonije, itn.). Realizirala je več audio in video posnetkov za slovensko, italijansko, hrvaško in makedonsko radiotelevizijo.

Veliko novih skladb za angleški rog je nastalo kot rezultat umetniškega sodelovanja Todorovske s slovenskimi skladatelji (Ramovš, Petrič, Krivokapič, Avsec, Pirš, itn.).

Od leta 1992 je M. Todorovska redno zaposlena v orkestru Slovenske Filharmonije kot solistka na angleškem rogu in oboi.

 

Breda Hartman

Breda Hartman je leta 1989 diplomirala pri prof. Božu Rogelji na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Na številnih državnih tekmovanjih je osvojila več prvih nagrad, za izvedbo Haydnovega Koncerta za oboo in orkester pa je leta 1987 prejela univerzitetno Prešernovo nagrado. Med letoma 1986 in 1991 je bila prva oboistka v Simfoničnem orkestru RTV Slovenija, nato solistka oboistka opernega orkestra SNG v Ljubljani, od leta 2000 pa je profesorica oboe na Glasbeni šoli Koper in na Umetniški gimnaziji Koper. Nekaj njenih dijakinj uspešno nadaljuje študij oboe na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Kot solistka in članica različnih komornih skupin (Novi ljubljanski pihalni trio, Pihalni kvintet Festivala Ljubljana…) je nastopala doma in v tujini.

 

III., IV., V. in VI. kategorija:

Nenad Firšt (predsednik), Lars Mlekusch, Eric Lamb, Paolo Beltramini, Clara Dent

 

Nenad Firšt
Po študiju kompozicije pri prof. Danetu Škerlu in violine pri prof. Roku Klopčiču na Akademiji za glasbo v Ljubljani, se je izpopolnjeval na mednarodnih tečajih za komorno glasbo in kompozicijo doma, na Madžarskem in v Franciji. Deloval je kot violinist zagrebškega godalnega kvarteta Sebastian, predsednik Glasbene mladine Slovenije in umetniški vodja Mednarodnega tabora GMS, zaposlen pa je kot vodja glasbene dejavnosti na Zavodu Celeia Celje in kot generalni sekretar Glasbene mladine Slovenije. Od leta 1988 je umetniški vodja in dirigent Celjskega godalnega orkestra.
Do sedaj je bilo na koncertih in festivalih v Evropi, ZDA, Braziliji, Avstraliji, Rusiji, Koreji, na Japonskem in Tajskem predstavljeno skoraj sto Firštovih solističnih, komornih in simfoničnih del. S svojimi skladbami je prisoten na tridesetih ploščah uglednih domačih in tujih umetnikov in ansamblov.
Za svoje delovanje je prejel več nagrad in priznanj, med drugimi Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani (za skladbo III. godalni kvartet), Prešernovo nagrado občine Celje (za celovito podobo glasbenega ustvarjalca) in leta 2009 nagrado Prešernovega sklada (za skladateljski opus zadnjih dveh let).
Od leta 2010 je predsednik Društva slovenskih skladateljev.

 

 

Lars Mlekusch, saksofon

LARS MLEKUSCH se je rodil leta 1978 v Švici. Uveljavil se je kot eden izmed vodilnih klasičnih saksofonistov s poudarkom na sodobni glasbi. Koncertiral je v prestižnih dvoranah in na festivalih po vsej Evropi, kot tudi v Novi Zelandiji, ZDA, na Tajskem, Tajvanu in Japonskem. Je član dunajskega ansambla ‘‘Phace Contemporary Music‘‘ in redni sodelavec ansambla Klangforum Wien. Njegove izvedbe so prenašale mnoge ugledne radijske hiše. Kot specialist za sodobno glasbo je Lars Mlekusch  krstno izvedel tako dela za solo saksofon, kot tudi kompozicije, napisane za enega izmed njegovih ansamblov. Od leta 2009 je umetniški vodja in dirigent saksofonskega orkestra ‘’Vienna Saxophonic Orchestra’’, ki je zelo hitro pridobil mednarodno veljavo.

Od leta 2005 je Lars Mlekusch profesor za saksofon in komorno glasbo na Konservatoriju na Dunaju, med letoma 2004 in 2007 pa je je poučeval saksofon na Univerzi za glasbo v Baslu. Poleg tega je vodil tudi mojstrske tečaje na univerzah po vsem svetu (Amsterdam, Utrecht, Basel, Lucerne, Bruselj, Milan, Rim, Ljubljana, Madrid, Sevilla, Boulogne- Billancourt (Pariz), Palma de Mallorca, Bangkok in drugje). Leta 2011 je bil kot žirant povabljen na Mednarodno tekmovanje saksofonistov v Novi Gorici in na 3. Mednarodno tekmovanje Jean-Marie Londeix v Bangkoku. S strani Clauda Delangla pa je bil kot predavatelj povabljen na največji seminar za saksofon na svetu, Université Européenne de saxophone v Gapu (Francija).

Lars Mlekusch je diplomiral na Univerzi za glasbo Basel v razredu prof. Marcusa Weissa, in na Northwestern University v Chicagu pod mentorstvom prof. Frederick L. Hemkeja. Izpopolnjeval se je tudi pri prof. Claudu Delanglu in prof. Arno Bornkampu. S strani Emilia Pomarica pa je prejel tudi lekcije dirigiranja, kar mu je je odprlo nova glasbena obzorja.

 

Eric Lamb, flavta

http://fluteaddict.weebly.com/

 

 

 

 

 

Paolo Beltramini, klarinet

Paolo Beltramini, solo klarinetist pri Orchestra della Svizzera italiana (Lugano, Švica), je leta 1996 kot do sedaj edini italijanski klarinetist zmagal na tekmovanju Prague Spring International Clarinet Competition. V duetu s pianistom Robertom Arosiom je zmagal tudi na mednarodnih tekmovanjih za komorno glasbo v Parizu in Trapaniju.

Pri osemnajstih letih je prejel diplomo z najvišjo oceno na Conservatorio G. Verdi v Milanu. Študij je nadaljeval pri T. Friedliju in W. Boeykensu na Scuola si Alto Perfezionamento v Saluzzu ter pri G. Garbarinu na Accademia Chigiana v Sieni, kjer je prejel diplomo s posebno pohvalo in štipendijo Siae.

Paolo je bil kot koncertant in predavatelj vabljen v najbolj prestižne dvorane in glasbene institucije v Evropi, ZDA, Aziji, Afriki in Južni Ameriki. Kot solist je nastopal z orkestri Orchestra della Svizzera italiana, Orchestra da Camera di Mantova, Camerata St. Petersburg, Kurpfazisches Kammerorchester Mannheim, RTV Slovenija, Prague Symphony Chamber Orchestra, Orchestra G. Cantelli, Osnabrucker Symphonieorchester, Virtuosi di Aquilea and Piccola Sinfonica di Milano … Sodeloval je tudi s priznanimi glasbeniki, kot so M. Argerich, A. Lonquich, A. Lucchesini, E. Dindo, M. Bourge, G. Carmignola, B. Giuranna, Quintetto Bibiena, Quartetto di Fiesole, Stamitz Quartet, Quartetto Prometeo.

Kot solo klarinetist je igral v orkestrih Royal Concertgebouw Orchestra, Filarmonica della Scala, Orchestra Nazionale della RAI, Orchestra di Santa Cecilia, Mahler Chamber Orchestra, Orchestra da Camera di Mantova, Orchestra da Camera italiana,in sicer pod taktirko priznanih dirigentov, kot so B. Haitink, G. Pretre, N. Jaervi, G. Sinopoli, M. Wung Chung, M. Janssons, A. Lombard, W. Delman, E. Inbal, S. Accardo, D. Gatti, C. Abbado …

Paolo je redni član komisij na državnih in mednarodnih tekmovanjih ter kot predavatelj sodeluje na mednarodnih mojstrskih tečajih v Italiji, ZDA, Franciji, Švici, Sloveniji in na Portugalskem. Njegova diskografija zajema izdaje pri založbah Chandos, Ricordi, EMI, Fonit Cetra, Stradivarius, Rainbow, AS Disc.

Predava na Hochschule für Musik Luzern.

 

Clara Dent-Bogányi, oboa

Clara Dent-Bogányi, rojena v Berlinu, je začela s študijem oboe pri Arthurju Jensnu na Mozarteumu v Salzburgu, diplomirala je na Hochschule für Musik München pod mentorstvom Güntherja Passina.

Je nagrajenka tekmovanja ARD München, Mednarodnega tekmovanja Ženeva in drugih.

Kot solistka je nastopila z orkestri BR München, Berlin Radio Symphony Orchestra in Camerata Academica Salzburg, številni koncerti so bili tudi posneti za izdajo CD-jev ali predvajanje na radiu.

Od Leta 1999 je prva oboistka berlinskega orkestra Radio Symphony Orchestra.

Leta 2007 je sprejela povabilo Kenta Nagana in igrala eno sezono kot prva oboistka v bavarski operi.

Od leta 2005 tudi poučuje, najprej na Richard Strauss Konservatorium München, potem na Leopold Mozart Institut Augsburg, od leta 2009 pa je profesorica na Hochschule für Musik Nürnberg. Predava tudi na mojstrskih tečajih v Evropi in Aziji ter je članica komisij na priznanih državnih in mednarodnih tekmovanjih.

Kot komorna glasbenica igra na festivalih po celi Evropi.